Als eigenaar van een klein bedrijf weet je waarschijnlijk hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn voor potentiële klanten. Maar hoe doe je dat op een manier dat je als klein bedrijf een groot publiek bereikt. In deze blog geef ik je wat tips hiervoor, hopelijk helpt het jouw bedrijf! Lees je mee?

De sociale media

Platformen als Facebook, Instagram en Twitter zijn geweldige manieren om in contact te komen met potentiële klanten. Maak gebruik van deze kanalen om je bedrijf te presenteren, producten of diensten te delen en interactie te hebben met je volgers. Vooral jongere doelgroepen zijn hier met veel regelmaat op te vinden en je kan door middel van korte posts informatie verstrekken.

Online op de hoogte

Sowieso is de onlinewereld perfect als marketing manier van een klein bedrijf. Zo ook als het gaat om e-mail. E-mail is een directe manier om in contact te komen met je klanten. Klanten die zich al eens hebben aangemeld, daarmee blijf je op deze manier in contact. Verstuur regelmatig nieuwsbrieven of aanbiedingen om klanten op de hoogte te houden van je bedrijf en hen te stimuleren om een aankoop te doen. Je kan ook werken met een loyaliteitsprogramma waarmee klanten bijvoorbeeld punten kunnen sparen voor leuke bonusacties.

Info en nieuws op het web

Online adverteren, daar komen ook advertenties bij kijken natuurlijk. Met onlineadvertenties kun je gericht je doelgroep bereiken. Advertenties kunnen heel duidelijk zijn, de vorm van reclame zoals we die veel zien. Maar het kan ook meer vervormd plaats vinden zoals in een leuke blog. Daarmee geef je ook wat extra informatie over een product en ervaart de klant het vaak minder agressief.

Laat het een ander doen

Het is wel duidelijk dat de marketing een heel groot onderdeel vormt van een bedrijf. Niet ieder klein bedrijf heeft daar de tijd en/of de mankracht voor. Gelukkig hoef je het ook niet allemaal zelf te doen. Je kan een online marketing strategie b2b uitzetten samen met een online marketingbureau zoals Blauwe Monsters! Een online marketingbureau, ofwel een digital marketing agency, neemt de tactiek en (een deel van) de uitvoering uit handen!

Door deze marketingtips toe te passen, kun je je kleine bedrijf op een effectieve manier onder de aandacht brengen van potentiële klanten. Het is belangrijk om een gezonde balans te vinden tussen online en offline marketing, en te experimenteren met verschillende methoden om te zien wat het beste werkt voor jouw bedrijf.

Door Paula